Directie

Beste ouder(s)

Samen met de juffen en meesters creëren we een school waar we zelf kind willen zijn, een wonderwijze school waar alle kleuters en leerlingen zich veilig en thuis voelen. Waar iedereen respectvol met elkaar omgaat en waar er samen gewerkt wordt aan een fijne school. Daarom dragen we KiVa hoog in het vaandel. KiVa is een bewezen wetenschappelijke methode voor de stabiele ontwikkeling van sociale vaardigheden. Enerzijds zijn er de KiVa-lessen waar we met al de klassen activiteiten doen met als doel de verbondenheid van de kinderen op school te vergroten. Anderzijds zijn er de verschillende gesprekken na incidenten. Maar hier blijft het niet bij. KiVa zit immers in alles: de omgang met de kinderen, de gesprekken als de kinderen het moeilijk hebben, de kinderen die elkaar helpen om hun problemen op te lossen en ervoor zorgen dat elk van hen graag naar school komt en zich goed voelt in de klas ...”

Als kinderen doorheen de LEEFlessen leren samenleven en samen spelen, ontwikkelt het kind vlot tijdens de LEERlessen want kinderen die zich goed voelen, een duidelijke structuur aangeboden krijgen en dagdagelijks kansen krijgen in wat nog niet beheerst wordt, groeien uit tot volwassenen waar we FIER op zijn.

Heb je vragen? Zit je met een probleem? Meld het, praat erover, samen zoeken we naar een oplossing.

Je vindt mij op de hoofdschool in de Parkwijk.

Dorine Stammen

www.kivaschool.nl